En del af Odsherred Kommune
Indflytning
Billede af flyttekasser

Når du skal flytte ind hos os.

 

Når du bliver tilbudt bolig, skal personalet i det pågældende hus kontaktes for aftale om besigtigelse. 

Dit hjem er også en arbejdsplads. Det giver selvfølgelig nogle udfordringer i forhold til hvordan du gerne vil indrette dig contra medarbejdernes arbejdsmiljø.

Inden du tager beslutning om, hvilke møbler du vil medbringe, er det en god idé at henvende dig til medarbejderne. Af sikkerheds- og arbejdsmiljømæssige hensyn, er det foreksempel ikke muligt at have løse tæpper. Vi anbefaler, at du før indflytningen taler med en forflytningsvejleder eller arbejdsmiljørepræsentant vedr. indretningen.

Vi gør opmærksom på, at vi desværre ikke har mulighed for at opmagasinere de møbler, du ikke har plads til.

Hvad skal jeg have med

Personlige effekter

  • personlige hjælpemidler såsom briller, injkontinenshjælpemidler (bleer, kateterposer), høreapparat med mere

  • dit tøj, overtøj, undertøj, strømper, fodtøj og hjemmesko med mere

  • toiletsager, hårshampoo, sæbe/intimsæbe, creme, tandbørste, tandpasta, proteserens, negleklipper/renser, tandkrus, vatpinde med mere

Andre effekter

  • affaldsspand til badeværelset

  • aflåselig pengekasse til værdier

  • rollator, kørestol, bækkenstol og andre hjælpemidler

  • personlige papirer

Medicin

  • egen medicin
  • doseringsæsker ugeboks - store blå æsker med fast indeling og 8 forskellige æsker påtrykt ugedage + en blank (fås på apoteket)

Er der noget fast inventar

Uanset hvilken plejebolig du bliver tilbudt, er der noget fast inventar i boligen.

  • skabe til opbevaring

  • en plejeseng

Hvad skal jeg i øvrigt sørge for

Du skal selv sørge for ophænging af gardiner og gardinstænger. Du må hænge billeder og andet på alle vægge i din lejlighed, dog med undtagelse af badeværelset. Her må der ikke må sættes noget op af hensyn til skjulte installationer og lignende.

Du skal selv stå for tilslutning af TV. 

Der er telefonstik i boligen, så du kan godt få din telefon med - kontakt da dit telefonselskab. Du har også mulighed for at få internet, da der er stik til dette.

Der er ingen fælles indboforsikring på plejecentret, så kontakt dit forsikringsselskab og forhør dig om dine fremtidige forsikringsbehov.

Husk at skife din adresse.

Aftaleskema

Ved indflytning skal du udfylde et aftaleskema. Aftaleskemaet indeholder forskellige ydelser, du kan købe.

  • kostpakke - morgenmad, frokost, aftensmad, mellemmåltider og drikkevarer

  • vaskepakke - vask af tøj, sengelinned og håndklæder

  • rengørings-, toilet- og husholdningsartikler

  • aktivitetskasse - aktivitetskassen er en kasse, hvor der betales til fællesskabet, det vil sige fællesaktiviteter, udflugter, julepynt, påskepynt, musik arrangementer med mere

Alle ydelserne betales månedsvis forud og trækkes i din pension.

Indflytningssamtale

Når du har boet her et par dage, vil du blive indkaldt til en samtale. Samtalen handler om 

  • gensidige forventninger

  • at få lavet gode aftaler

Samtalen vil også dreje sig om oplevelsen af indflytningen, fortællinger fra livet før indflytning og afklaring af aktuelle behov for hjælp og pleje, samt plejecenterets tilbud og muligheder. Desuden indgås aftaler om diverse praktiske gøremål. Du vil også blive bedt om at give tilladelse til at personalet må kontakte din læge for oplysninger, målning af blodtryk og lignende.